1. Zdravíme tě. Mohl by ses nám pro začátek lehce představit ?
Ahoj, jmenuji se Adam, je mi 22 let, pracuji, studuji, sportuji , v GTA známý jako „icon“.
2. Jak a kdy jsi se dostal ke hře GTA San Andreas a následně i k SA:MP ?
V roce 2005 jsem začal hrát GTA-SP, o rok později jsem někde na webu viděl, že se dá hrát i multiplayer verze, a že vyšla zrovna první řada(verze) 0.1b, a tak jsem podle návodu tuto verzi stáhnul a nainstaloval a hrál na prvním public serveru.
3. Dokážeš si vybavit server, který si poprvé spustil ?
Bohužel... je to dost dávno, ale myslím si že Real-Life, nebo něco takového.
4. Jak se celkově díváš a hodnotíš hru SA:MP ? Co tě na ni nejvíce zaujalo ?
Tuto hru hraji přes několik let kvůli tomu, že se nejvíce podobá tomu, jak to opravdu dřív bylo v Americe. V podstatě se toho v některých věcech ani moc nezměnilo doteď. Zároveň musím říct, že jsem žádnou jinou hru nikdy nehrál, takže nemůžu porovnávat.
5. Když bych se tě nyní zeptal zvlášť, zda hraješ / hrál si mimo SA:MP i nějaké jiné hry ?
Vždy jsem nějakou hru nainstaloval a zkusil, ale nikdy mě nezaujala víc než GTA, u kterého jsem vydržel dodnes.
6. Hraješ v této době aktivně na nějakém public nebo RP serveru, v případě, že ano, tak co se ti na něm nejvíce líbí ?
Hraji na public serveru WTLS – Welcome to Los Santos, server běží již několik let a mám zde odehráno cca 4 000 hodin, když beru i účet, který jsem předtím zapomněl . Na WTLS se mi líbí, že se snaží přirovnat chod co nejvíce k reálnému životu – vyděláváš peníze, utrácíš peníze, střílení za gangy apod.
7. Kdy jsi se dostal ke hraní CW/TG a měření sil s ostatními clany ?
Na prvním zmiňovaném public serveru, který bohužel nevím, jak se jmenoval, hrálo spousta hráčů. Pár z nich nosilo clantag AK / AL Kaida, a tak jsem se k nim chtěl přidat. Podmínkou do tohoto clanu se dostat, bylo porazit Clan Leadera pomocí sawn-off skillu. Dal mi termín zápasu a já jsem do té doby zkoušel, co a jak se dá se sawny (upilkami dělat). Natrénoval jsem, a do klanu AK se dostal. To mi otevřelo moji sawn-off skill éru.
8. Byl zde nějaký clan na SA:MP scéně, do kterého si se vždy chtěl dostat, nebo který si považoval za "nad-clan", nebo-li clan, který byl svou vyjímečností, hráči a celkovým skillem považován za lepší, než ty ostatní ?
Ano, vždy jsem se chtěl dostat od mého začátku do klanu OGS / Original Gangsta Skillers, kam jsem se také dostal . Byl to klan, který považuji za velmi úspěšný.
9. Podobná otázka, ale týkající se hráče. Byl zde nějaký hráč na SA:MP scéně, kterého si obdivoval, ať už za jeho povahu, dovednosti nebo skill ?
Nikdy jsem neměl svůj vzor v SA:MP, většinou jen nejlepší kamarády, se kterýma jsem se skill učil a postupně se dostával nahoru a nahoru, chtěl jsem být sám sebou.
10. Jak jsi se dostal přímo ke hraní Run Weapon stylu ? Kdo byl „ten“, který tě naučil držet sawny a vysvětlil základy ?
Jak jsem již psal, clan [AK] stojí za tím, že jsem se k run weapon skillu vůbec dostal, za zmínku musím uvést hráče N1tr4m, který byl jednu dobu nejlepším hráčem CZ a právě s ním jsem mé začátky prožíval a vlastně i díky němu dosáhl toho, čeho jsem chtěl.
11. Jsi jeden z těch hráčů, který SA:MP hraje již od samého začátku, přesněji od roku 2006. Za svoji SA:MP kariéru jsi odehrál nespočet ClanWarů. Dokážeš nám tu popsat, kolik věcí se za tu dobu změnilo ? Jak hodnotíš nynější scénu - je to horší, nebo lepší ?
Abych mohl vše popsat, jak bych chtěl do detailů – nikomu by se to nechtělo číst, každopádně to zkusím zkrátit.
Když SA:MP vznikl, hráči si spíše vážili toho, že je něco nového a užívali si toho, nehledali způsoby, ale důvody. A tak tomu dnes není – doba se změnila, hráči chtějí hru zlepšit tím, že si stáhnou cheaty, nebo nějaké upgrady, a to potom ztrácí to kouzlo toho, co vždy tato hra měla.
12. Který rok, nebo klidně i roky pro tebe v SA:MP byl/y nejlepší ?
Dá se říct, že všechny do roku 2014, poté to stálo a pořád stojí za velké mínus - jedinné kvůli čemu hraju SA:MP je můj klan, Ds. Těm chci poděkovat za Vše co pro mě dělají, bez nich by mě to nebavilo.
13. Dokázal bys nám tu napsat ve kterých všech clanech si měl tu čest být, a ve kterém si se cítil nejlépe ? Co se ti na oněch clanech nejvíce líbilo ?
Určitě.
• Mým prvním byl klan > [AK] / AL Kaida
• dále jsem mohl působit v klanu > [SKHY] / Skill Hyenas
• následoval klan > _art] / Artist
• [BoSA] / Brigade of San Andreas
• [FoL] / Fuck off Lams
• [OGS] / Original Gangsta Skillers
• [TSHC] / Thor Steinar Hooligans Clan
• [RST] / Royal Shooters Team
• _Ds] / DeadSquad
Vždy budu rád vzpomínat na klany OGS a TSHC. Zažil jsem v nich nespočet dramatických zápasů, na které si budu vždy pamatovat. Tyto dva klany byly vždy mým snem, i když OGS trošku větším . Jedni z nejlepších „skillerů“, kteří zde působili, a já mohl být mezi nimi.
Nicméně nejdůležitějším klanem v mé historii a současnosti bude navždy klan Ds. Neobyčejný klan, který se dokázal probojovat od samého začátku až na úplný vrchol, kde v nynější době přetrvává. Nejlepší skupina lidí, kteří si vždy pomáhali a pomáhají, ať už ve hře nebo osobním životě. Ds je součástí této scény, která se již několik let opakuje a pomáhá této hře nezanikat v tomto směru – Run Weapon skillu.
14. Jak tedy píšeš, působil jsi v takových velkoclanech jako je TSHC, OGS a BoSA. Proč jsi od nich nakonec odešel ?
Z BoSA jsem odešel kvůli touze přejít do TSHC klanu. Poté TSHC hodně upadalo na aktivitě, a tak jsem se rozhodl podpořit OGS, jak už jsem zmiňoval, můj top klan do kterého jsem vždy chtěl, nicméně nakonec moje cesta pokračovala dál.
15. Kdo (podle tebe) byli nejvýznamnější hráči z těchto clanů ?
• Za BoSA to byl Admiral a Evro
• Za TSHC to byl way_, Henky, Kurtis.2e a WinterCZE
• Za OGS považuji top hráče všechny - včetně Rustyho, který přišel až když už jsem v klanu byl déle.
16. Asi v polovině roku 2014 (tuším, že to byl SA:MP client 0.3z) vývojáři SA:MP přišli s novinkou, tou bylo změna hitbox systému, tzv. skinshot. Mnoho starých hráčů kvůli tomu přestalo i aktivně hrát jelikož to považovali za blbost. Nicméně v CZ/SK se tento trend udržel a běžně se na tomto systému hrají i ClanWary, kdežto v zahraničí to nenajdeš. Jak to vidíš konkrétně ty ? Který z těchto dvou systému je pro tebe přijatelnější ?
Se změnou hitboxu přišla také změna v podobě cheatování hráčů, vznikaly nové cheaty a bylo snazší a dostupnější stáhnout si cheaty na skinshot, a proto tuhle změnu označuji za velmi špatnou. Jak říkáš, v CZ/SK se tento trend nějak chytl, a proto nezbývalo nic jiného, než se přizpůsobit těmto podmínkám a hrát na nich.
Pro čtenáře, kteří nevidí rozdíl mezi skinshotem a lagshotem:
• skinshot = hlavní hitbox - ve středu skinu až lehce za skinem
• lagshot = hlavní hitbox před skinem nebo směrem proti skinu
17. Kdy a jak si se poprvé dozvěděl o Ds clanu a co tě vedlo k tomu stát se členem ?
O Ds klanu jsem věděl dlouho, hrál jsem proti němu také mnoho ClanWarů v minulosti. Do Ds mě tak nějak stáhl můj nejlepší parťák Pesna, který mi „nabídl“ že se k nim můžu přidat. Celé to vzniklo tak, že jsme spolu na WTLS hrávali. Nicméně, já vždy hrál s Ds hráčema, proto ta „nabídka“. S Pesnou jsme na WTLS začali hrávat, později v klanu, a vydrželo to dodnes. Spolu jako dvojice máme nejvíce odehraných CW, vedeme spolu klan několik let a právě jemu patří ode mě velké DÍKY, kvůli němu tuhle hru ještě hraju .
18. Byl zde někdo, kdo byl vyloženě proti tvému členství v Ds ?
Jelikož jsem byl nekonfliktní hráč po celou dobu mé kariéry, nemyslím si, že někdo takový mohl být.
19. Co Ds / Deadsquad pro tebe znamená ? Dokážeš potvrdit hypotézu ohledně toho, že patří k nejkvalitnějším clanům ?
Pochopitelně. DeadSquad už není jen tak nějaký klan. Od roku 2010/2011, co zde působím jsme dokázali společně odehrát nejvíce Clan Warů, co kdy, jaký klan snad odehrál, pořádali jsme různé turnaje, které měli sbližovat hráče, aby neupadala scéna. DeadSquad pro mě neznamená jen ve hře, ale i mimo ni. Tak dlouhou dobu od jejího založení vydržel málokterý klan a toho si vážím úplně nejvíc.
20. V Ds / Deadsquad jsi členem od roku 2011. Zažil jsi příchody i odchody mnoha hráčů. Dokázal by sis vybavit hráče, kteří patřili mezi hlavní pilíře tohoto clanu ?
Je pravda, že v Ds klanu bylo poměrně hodně lidí. Ten, kdo přišel a zapadl – zůstal. Kdo chtěl změnu – odešel.
Základním pilířem Ds úspěchu byl především zakladatel a nynější Clan Leader – Pesna, potom prvotní hráči – Lanik, Smouky a dalo by se říct, že i Já jsem zapadl do jádra klanu.
21. Dokázal by sis vybavit 3 nejtěžší zápasy, které jsi kdy za Ds odehrál a proti kterým clanům ?
ClanWary proti klanům RaS, RST a uGT – rok 2013 / 2014, ale mimo Ds jich bylo spousta dalších, které stály za to.
22. Který clan (podle tebe), patřil mezi největší konkurenty Ds a proč právě ta rivalita mezi vámi ?
Největším rivalem Ds nevnímám jen jeden klan, posledních 4-5 let je to spousta klanů, které vznikají a zanikají – jen proto, aby porazili Ds. Co se týče největšího rivala Ds celkově – jednoznačně si myslím, že to je můj bývalý klan – RST. S tímto klanem se odehrálo nespočet CW, jednou vyhrálo Ds, podruhé zase RST.
23. Ve kterém období se domníváš, že se Ds dařilo nejvíce ?
Podle mě to byl rok 2015, kde jsme měli velkou sérii výher.
24. Má podle tebe v nynější době tj. 2018 Ds nějakou konkurenci v oblasti run skillu ?
Určitě, jsou to v podstatě všechny klany, které jsou – nikdy nevíme, kdo proti nám a s čím nastoupí. Ze starých klanů to je potom RaS, se kterým bychom se opět rádi setkali a poměřit "síly" – myslím si, že by to mohl být velký zápas, pokud by k tomu došlo.
25. Nyní jsme u konce rozhovoru. Máš nějaké sdělení, které by jsi rád sdělil čtenářům ?
Děkuji za rozhovor a všem hráčům a čtenářům, kteří hrají SA:MP přeji, aby je to především nepřestalo bavit. Díky. |
|
|